Dani Áron | Válogatott cikkek

"If you want a guarantee, buy a toaster!" - Clint Eastwood

IHAROS, A DÜHÖNGŐ BIKA
FB NAPLÓ #27

hjv.jpgMég a legelső mezei Budapest bajnokságomon, úgy 2005 környékén kaptam egy vékony kis füzetet, ami Iharos Sándorról, a legnagyobb magyar futóról szólt. Tulajdonképpen semmi se indokolta, hogy az ‘50-es években domináljuk a világ futóelitjét, de mi mégis megtettük, ami igazi bravúr, nagy büszkeség, csodának csak azért nem nevezném, mert volt előzménye: rengeteg munka, szakértelem, és fanatikus elszántság.

Ettől persze nekem még eszem ágában se volt elolvasni a füzetet, őszintén szólva a futópályán kívül nem érdekelt a sport, nem olvastam, nem néztem sportot, és bár ma sem vagyok egy szakbarbár, azért az ilyen jellegű ellenállás szerencsésen elillant belőlem, főleg miután rádöbbentem mennyi érték és tudás halmozódott fel bennem pusztán a futás révén - lényegében szinte észrevétlenül.

Most előtúrtam valahonnan a füzetet, és sok mindenre számítottam, csak arra nem, hogy rögtön az első oldalon említésre kerül saját eggyesületem, a BEAC. A nagy futólegenda is nálunk kezdte, de nemigen szoktunk ezzel büszkélkedni, hiszen az lett volna az üdvözítendő, ha itt is marad - de azért mégiscsak jól hangzik, reklámszlogennek se lenne utolsó! Hiába születtem fél évszázaddal később, 17 évnyi BEAC-ban atletizálás után azért a részemmé vált az egyesület, és jó érzés a történelem lapjain viszont találkozni vele. Ami azonban Iharost illeti, régen is úgy gondoltam, hogy példaképnek nem a legjobb, mert az élet igazi kihívásait rosszul vette, rendkívül szomorú sors lett az övé - de nagyon izgalmas filmtéma lenne! Nem egy Tűzszekerek, nem is egy Rocky, hanem a magyar Dühöngő bika, sok-sok küzdelemmel, vérrel és verejtékkel, elszánt és megtört arcokkal, fogcsikorgatással, feszültséggel és drámával, fekete-fehérben!

185426967_10222911850799080_108808842665471443_n_1.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://daniaron.blog.hu/api/trackback/id/tr6917977424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása