Dani Áron | Válogatott cikkek

"If you want a guarantee, buy a toaster!" - Clint Eastwood

Oreo Őrület
ReklámKlub (2013)

20130530133307_830.jpg

Ki ez az ürge, honnan jött és mivel hódít? Mitől vannak úgy oda érte a csajok, hogy az ember már fel sem tud menni az Instagramra anélkül, hogy bele ne botlana a képébe? (Reklámklub)

Legelőször gyerekkorunkban találkoztunk vele egy külföldi kirándulás során, majd pár évvel ezelőtt felbukkant a hazai McDonald’s-okban is. Akkor éppen ő ízesítette zenésítette meg a McFlurryket, tudjátok, amit mostanában már inkább a Magnum és az M&M’s csinál. Az utóbbi időkben viszont egyre gyakrabban futhatunk bele az Instagramon olyan fényképekbe, amiken Oreo valami csinibabával vagy más lelkes rajongókkal pózol – ennek ellenére itthon még ma is csak ritkán tűnik fel a boltokban.

Márpedig ha valaki tőlünk nyugatabbra olyan sztárstátusznak örvend, mint Oreo, annak általában bérelt helye szokott lenni a hazai üzletláncok színpadán. A népszerű rocksztár ennek ellenére itthon eddig csak az Ázsia Centerben, a Müller drogériákban, Ferihegyen, és egy-két tökösebb ABC-ben, metróaluljáróban, illetve plázákban kihelyezett bódékban lépett fel, mostanában viszont több helyen is ki lehet szúrni a Milka társaságában.

Ettől eltekintve azonban Oreo még mindig igazi underground szám a hazai toplistákon, számunkra pedig épp ez adja az egzotikumát, ha ugyanis igazán őszinték akarunk lenni, akkor azt kell mondjuk, hogy a jó öreg Pilóta még mindig könnyebben teper maga alá. Nem olyan ropogós, de édesebb és vastagabb is...

Na de mit kell tudni a titokzatos trónkövetelőről? Oreo 1912-ben született New Yorkban, nevét valószínűleg a francia or (arany) szó után kapta, utalva ezzel az akkor még aranyszínű dobozára ruházatára, amit mára kék-fehérre cserélt. Jellegzetes mintáit tetoválásait viszont William A. Turniernek köszönheti, aki 49 évet töltött az Oreot menedzselő Nabisco chips és kekszgyár film- és lemezvállalatnál. A sztár kezdetben csokoládés és citromos hangzású lemezeket gyártott, a 20-as évekre azonban utóbbival gyorsan fel is hagyott (ez persze nem jelenti azt, hogy ma ne lehetne kapni majd 100 féle egyéb variációban). Az igazán nagy népszerűséget végül  Sam J. Porcello hozta meg számára, amikor ’59-ben - Turnierhez hasonlóan - munkát kapott a Nabiscotól: innentől kezdve elsősorban ő felelt a sztár receptjeiért dalaiért. Bár Oreo már azelőtt is hallatlan rajongótábort tudhatott magáénak (csak addig 450 milliárd kekszet lemezt adott el), a ma ismert Oreo ízvilág hangzás visszavonhatatlanul is az ő nevéhez fűződik.

Oreoval azóta több mint 100 országban találkozhatunk (a terjeszkedés főleg az utóbbi években gyorsult fel), bár vannak forgalmazók producerek, akik a helyi igényekhez igazítva újrafogalmazzák a recepteket áthangszerelik a dalokat, így Kínában például mást jelent Oreo-nak lenni, mint mondjuk Amerikában vagy Európában.

Nevünkhöz híven kutakodtunk egy kicsit Oreo legújabb reklám ötletei után, és találtunk is össznépi kekszosztást, átlagos mobilalkalmazást, meg idegesítően fülbemászó szlogen-himnusz átiratot is, de a pálmát egyértelműen az alábbi kampány vitte el. Szendvicskekszek esetében mindenkinek ismerős lehet az  a bizsergető érzés, amikor leválasztjuk egymásról a kekszet és a krémet. Az Oreo ki is írt egy pályázatot a legkreatívabb mérnökök számára, hogy ha már léteznek az Oreo gyárak, ahol összerakják a kekszet, akkor legyenek oly szívesek, és találják már fel az "Oreo szétszedő gépet" is.

A bejegyzés trackback címe:

https://daniaron.blog.hu/api/trackback/id/tr5813988928

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása