Sportautót reklámozni többnyire hálás feladat, és a Dodge legújabb TV-szpotjának sem kell magát különösebben megerőltetnie magát ahhoz, hogy működjön. (Reklámklub)
Miért is kellene, hisz egy szép sportautó adja magát: remekül fényképezhető, ahogy megcsillan rajta a fény, miközben vastag porfelhőt hagyva maga után, sebesen suhan el a festői háttér előtt, és hangosan búg a motor. Erőt és dinamizmust sugall, másra pedig nincs is szükség, hisz egy izomverda esetében aligha érdekes, hogy hány gyerek fér el a hátsó ülésen, vagy hogy mekkora a csomagtartó. A praktikusság háttérbe szorulása pedig hatványozottan igaz az amerikai autók esetében, amiket nem is ritkán ér az a vád, hogy nagyok-nagyok, de közben lomhák, nehezen kezelhetőek, és még sokat is fogyasztanak.
Ez a reklám a nagybetűs vagányságot és szabadságot hirdeti, amire rátesz egy jókora lapáttal az alatta hallható szám (a Django elszabadulból slágerlistássá vált "Freedom") is, és a Mad Max utópisztikus világára hajazó környezet - így a márka nem csak külsőségeiben, hanem üzenetében is erőteljesen közvetíti a zsigeri szabadságvágyat és öntörvényűséget. Egy világ, ahol csak magadra számíthatsz - vagy még pontosabban, csak a Dodge Chargerre!
A látszat ellenére azonban a Dodge reklámszpotja nem csak egy szimpla TV-reklám, hanem - ahogy az a videó végén is kiderül - egy kölcsönös médiamix része. A Defiance című amerikai sorozat április közepén startolt a tengerentúlon, s szinte vele egy időben dobták piacra a belőle készült konzoljátékot is, amikben a Dodge sportos modelljei is kulcsszerepet játszanak. Hogy a sorozat és a játék mennyire élvezhetőek, azt nem tisztünk eldönteni (bár a pilot előzetese minket nem mozgatott meg úgy, mint a Dodge elegáns ujjgyakorlata), de a merchandisingbe ölt energia után az ambíció nyilvánvaló. A Dodge viszont aligha jöhet ki rosszul a dologból.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.