Dani Áron | Válogatott cikkek

"If you want a guarantee, buy a toaster!" - Clint Eastwood

BREXIT ROMANTIKA
FB Napló #17

jhj.jpg

MI TÖRTÉNT? • Egyszer belógtam a legelső barátnőm irodalom órájára a Vörösmarty gimiben, és ha jól emlékszem nem is buktam le. Óra végén a tanár ajánlani kezdte a “”Pop, csajokat”, és én mindent megnéztem, elolvastam, ami valamiként kapcsolódhatott a barátnőmhöz. A barátnőm sajnos elég gyorsan, egy hónap alatt felmérte, hogy én még nem értem meg egy párkapcsolatra, úgyhogy gyorsan a regény főhőséhez hasonló helyzetben találtam magam: szakítottak velem is, így külön vicces volt olvasni Rob szellemes szenvedéseit.

Ez persze akkor volt, ma már a falra másznék az olyan rinyagépektől, mint Rob. Nick Hornby viszont jó barátom maradt, láttam az összes filmjét, és olvastam más könyveit is, a legújabb, az “Olyan, mint te” pedig azért (is) baromi vicces, mert már megint egy olyan élethelyzetet vázol fel, amit részben én is élek, így a címe különösen találó.

Joseph mindenféle kisebb melókat vállal, hogy legyen ideje hódolni igazi szenvedélyének (a DJ-zésnek), mikor megtetszik neki a tőle korban, bőrszínben, társadalmi státuszban, politikai attitűdben, életszakaszban (szóval úgy nagyjából mindenben) teljesen máshol elhelyezkedő Lucy, miközben Londont szétfeszíti a Brexit okozta bizonytalanság.

A fülszöveg kérdése, hogy van-e ennek a kapcsolatnak jövője, de Hornby végül sokkal bölcsebbnek bizonyul, minthogy erre választ adjon, és sztoikus egyszerűségével annyit mondd: ne azon aggódjunk már, hogy mi lesz MAJD (az álmainkkal, a kapcsolatainkkal, az országunkkal), hanem próbáljunk inkább a jelenben élni. Ez sokszor eszembe jut mostanság, és sokkal kiegyensúlyozottabbnak is érzem magam tőle.

A bejegyzés trackback címe:

https://daniaron.blog.hu/api/trackback/id/tr1817948634

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása