Dani Áron | Válogatott cikkek

"If you want a guarantee, buy a toaster!" - Clint Eastwood

"Nem vagyunk megbecsülve"
Interjú Szigeti Viktor snowboardossal

20130717031341_830.jpg

Mióta snowboardozol? Mennyi szabadidőd van mellette? (Reklámklub)

Kb. 9 éve, de versenyszerűen csak 5 éve űzöm a sportot. Mellett edzeni járok, hogy formában tartsam magamat - kivéve ha egy sérülés miatt kényszerpihenőn vagyok, ami azért velem is elő szokott fordulni. Ha pedig éppen nem edzek, akkor megpróbálok kimozdulni, és a szüleimmel vagy a barátaimmal lenni.

Az első szponzorok mikor kezdtek el érdeklődni irántad?

2006 őszen volt az első alkalom, és sikerült egyből három támogatóra is szert tennem, de persze  arra is volt példa, hogy én kezdtem szponzorkeresésbe. Az elején még a szüleim segítettek, aztán úgy 2-3 éve tagja vagyok Blue Tomato csapatnak, és ma már ők könnyítenek a legtöbbet a terheimen, de az efféle ügyeket még ma is gyakran intézem saját magam.

Kik szponzorálnak?

Sajnos csak kevesen, inkább csak támogatnak, de azt többen is. Jelenleg a Magyar Snowboard Szövetség fő támogatója az OTP Junior. Tőluk kapom a legtöbb anyagi támogatást, és nélkülük nem tudtam volna így, és ilyen szinten felkészülni az elmúlt években. A már említett Blue Tomato elsősorban média megjelenést biztosít a számomra, és segítenek a szponzorok felkeresésében is. Velük szerződésem is van, akárcsak a Nike-val, akik egyenlőre csak ruházattal támogatnak, de az is nagyon nagy segítség. Az Oakley-től szemüvegeket, a Freeguntól pedig alsónadrágokat kapok, sisakokkal pedig a TSG nevezetű cégtől szoktam kérni.

Van esetleg valami különös sztorid a szponzorokkal kapcsolatban?

Van. A Nitro Snowboards magyarországi forgalmazója összehozott nekem egy találkozót az anyavállalat sport menedzserével. Ekkor megegyeztünk abban, hogy az európai csapatukba meg nem férek bele, de kapok tőluk annyi cuccot amennyire szükségem lehet. Ezt kihasználva évekig rendeltem a snowboardokat, kötéseket, bakancsokat, és próbálgattam melyik a legjobb nekem. Pár év múltán végül ismét feltettem a kérdést hogy nem kerülhetnek-e be az európai csapatukba, és ők belementek. Örültem, mert így megjelenhettem a honlapjukon, meg hasonlók, de szerződést nem kötöttünk, mivel arra hivatkoztak, hogy kell egy próba év. Következő évben újra rákérdeztem, és akkor se jutottunk előrébb, mert hogy nincsen semmi anyagi büdzséjük a számomra. Ez ment még egy ideig,  míg tavaly le nem váltottam őket. Sajnálom mert jó volt az ő csapatukat erősíteni.

Mennyire mecénás jellegű egy szponzori szerződés? Ha nem jönnek az eredmények, a támogatók is búcsút intenek?

Ez ugyanolyan, mint egy munkaszerződés. Valahol eredményorientált, valahol médiaorientált, vagy éppen más cél van kitűzve. Nálam jelen esetben a következő Olimpia a fő cél.

Mekkora költségei vannak a snowboardozásnak? Gondolok itt például az állandó külföldi utakra. Ki állja ezeket?

Mindenkeppen nagy anyagi költségei vannak, de én a szerencsések köze sorolhatom magamat, mert jelenleg Ausztriában élek es itt jó körülmények között tudok edzeni. Az edzőtáboraim, versenyeim és utazásaim jó részét viszont az OTP Junior támogatja.

A snowboard szövetség mennyiben tudja segíteni a munkádat? Fiatal sportág révén mennyire meghatározó az ő tevékenységük?

Az OTP Junior-t ők keresték fel, hogy ezáltal nekem is minél hatékonyabban tudjanak segíteni, szóval szerintem megpróbálják a legjobbat kihozni magukból.

Melyik eredményedre vagy a legbüszkébb?

Mindenkeppen a 2011-es Junior Világbajnokságon Slope Styleban elért 12. helyemre, de az idei Világbajnokságon Big Airben szerzett 14. helyemre is büszke vagyok.

Mi lesz, ha leszállsz a deszkáról?

Mindenkeppen szeretnek leérettségizni, és utána egyetemre vagy főiskolára menni.

Hova?

Azt meg én sem tudom, de lehetőleg Ausztriában, előtte viszont még le kell érettségiznem. Szeretnék a Sport mellett maradni.

Édesapád síugró volt. Mit szól a karrieredhez?

Szerencsére a télisportokat ő is kedveli, és jelenleg is előszeretettel snowboardozik velem. Néha azért szokott félteni, de alapvetően örül neki, és mindig bíztat, ahogyan csak tud. Már az elejétől fogva támogatott, de nem csak ő, hanem édesanyám is.

Mit gondolsz a látványsportok kontra hagyományos sportok szponzorokért vívott csatájáról?

Azt gondolom hogy egyáltalán nem vagyunk megbecsülve. Ugyanúgy edzek, mint bármelyik élsportoló, de sokan nem ezt a felét nézik az egésznek, hanem hogy mi csak partizunk, pedig ez nem így van. Elég komoly és kemény edzéstervem van, amit be kell tartanom, mert különben legyengül a szervezetem, és kiesek a ritmusból. Nagyon sajnálom, hogy nem tartanak minket teljes jogú élsportolónak, pedig lehet, hogy gyakran több energiát fektetek a sportomba, mint egyéb sportágak versenyzői a sajátjukba.

A bejegyzés trackback címe:

https://daniaron.blog.hu/api/trackback/id/tr6513989004

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása